22 Ekim 2007 Pazartesi

SEMBUSEK (MARDİN)

Sembusek Mardin yöresine ait bir börek,lahmacunu andırıyor..Gerçekten çok lezzetli oluyor.Umarım dener ve beğenirsiniz..

MALZEMELER
Hamuru için;

Un,yeterince su ve tuz (mayalıda yapılıyor ama ben koymadım)

İç harcı için;
350gr kıyma
2 adet büyük boy kuru soğan
(bol soğanlı olursa daha lezzetli oluyor)
biraz domates salçası ve acı biber salçası
maydanoz(ince ince kıyılmış)
tuz,karabiber

HAZIRLANIŞI
Hamuru için un,tuz ve su ile birlikte ele yapışmayacak bir hamur elde edin.İç harcı için tavaya yağı koyup soğanları küçük küçük doğrayın içine atın ve kavurun.Üzerine kıymayı ilave edip kavurmaya devam edin.Salçayı,tuzu ve karabiberide ekleyip pişmesine yakın maydanozu ekleyip altını kapatın ve soğumaya bırakın. Hamurdan parçalar koparıp servis tabağı büyüklüğünde mardane ile açın.Açtığınız hamurun kenarına hazırladığınız iç malzemesinden koyup hamuru şekildeki gibi ikiye katlayın ve iyice bastırıp pişerken malzemenin dışarıya çıkmasını önleyin.Hazırladığınız hamurları yağsız tavada yada benim yaptığım gibi hafif yağlanmış teflon tavada önlü arkalı pişirin..Yanına salata ve büyük bir bardak köpüklü ayran yapmayıda unutmayın :)

(Dilerseniz üzerine yumurta sarısı sürüp hafif olması için fırına verebilirsiniz.)

Afiyet olsun...

10 yorum:

NiNo dedi ki...

ellerine saglik

NiNo dedi ki...

canim nasil bisi bu nefis olmus kesinlikle bayildim hele ayrintilari gorunce cikip gelesinm geldi :D ellerine saglikkk

Özlem dedi ki...

Özlem' ciğim bu lezzeti ilk kez duyuyorum. Çiğ böreği anımsattı bana. Mutlaka deneyeceğim, ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Bu ülkenin evlatlarını kahpece katleden terör örgütünü lanetliyor ,şehitlerimize Allahtan rahmet ,başta aileleri olmak üzere tüm ulusumuza başsağlığı,yaralı askerlerimize de acil şifalar diliyorum

Şanlı Askerim;

Kanın yerde kalmadı, kalmaz!

Türk'ün döktüğü her gözyaşı acılarla bilenen kinimize kin ekliyor. Türk analarının döktüğü her gözyaşı yüreğimize akan alev..

Vatan için kan, vatan için can, vatan için mal, vatan için ne gerekiyorsa hepsini fedaya hazır bir ruhla; mücadeleye yeni başlamış gibi aynı hız, azim ve kararlılıkla düşmanların üzerine demir bir yumruk gibi, yıldırım gibi inmeye hazırız.

Hainlerle hesaplaşma gününe kadar acımız son bulmayacaktır.

“Ürkekliğe yer yok yüreğimizde... Korkuya elveda… Bin canım olsa, bin kez veririm yoluna… Vatan sana canım feda…”
Her Türk asker doğar!

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba sevgili özlem;

bizde bu böreği sık sık yaparız ama bizde adı patile dir :):):)

aklıma düşürdün ne yapsam ki

ellerine sağlık

sevgiler

Nalan Kaplan dedi ki...

Bende çok severim kıymalı börek tarzı şeyleri ,sembusek te çok nefis görünüyor tadındanda eminim ellerine sağlık.

Melek* dedi ki...

yarın misafirim var acaba buumu yapsam diye düşünürken ewet dedim hem doyurucu hem leziz olduğuna inanıyorum hemde pratik geldi bana deniyip resminde koyarım bakalım kimiki güzel oluyor:))şaka bir tarafa ben ilk defa yapıcağım için iddaalı değilim ellerine su dökemem:)
saygılar

meleginmarifetleri dedi ki...

selam ben bu tarifi geçengünlerde televizyonda yöresel tatlar olarak yaparlarken görmüştüm aynı içten ve hamurdan ağzını açık kese gibi yaptılar ve onun adına ağzı açık dediler umarım yanılmıyorumdur çok güzel bir tadı vrdır bence ellerine sağlık hoşçakal

Adsız dedi ki...

ımmmm enfes görünüyo..

ellerine sağlık...insanın hepsini yiyesi geliyo...:))

Adsız dedi ki...

eskisehir yoresinin cigborek tarifine benziyor,firinlandigini bilmiyordum.cok guzell