18 Aralık 2007 Salı

KELEBEĞİMİN DOĞUM GÜNÜ - ÇATAL ÇÖREK - İYİ BAYRAMLAR



Bundan tam 3 yıl önce anne oldum..Yüce rabbim anneliği banada nasip ettiği için şükürler olsun..Kızımın ilk yaşını ve ikinci yaşını tüm yakınlarımızla birlikte kutlamıştık.Ama bu sene 3 kişi kutladık eşim ben ve minik kelebeğimiz..Sabahdan buyana evde "happy birtday" nameleri yankılanıyor.Kızım öğrendi öğreneli ağzından eksik etmiyor.Kimi görse kiminle konuşsa bugün benim doğum günüm diyor..Çok mutlu prenses gibi bugün..Babamızda pastasını ve çiçeğini getirince dahada bir havalara uçtu..Pastasını ben yapmak istedim ama olmadı hazır aldık biraz kolaya kaçtım..Birtanem nice mutlu ve sağlıklı senelere inşallah..

Allah tüm sevdiklerimizle beraber nice nice bayramlar,seneler geçirmek nasib etsin (amin).

Bugün kızım için yaptığım çatal çöreklerin tarifini veriyorum..Çok güzel oldu kesinlikle tavsiye ediyorum..



ÇATAL ÇÖREK


MALZEMELER
125 gr eritilmiş margarin
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı tuz
1 paket dr.outker çeşnili hamur kabartma tozu(mahlep-susam aromalı)
1 adet yumurta (sarısı üzerine akı içine)
aldığı kadar un ve çörek otu

HAZIRLANIŞI
Yumurta sarısı dışında tüm malzemeleri bir kabın içinde karıştırıp yumuşak bir hamur elde edin.Bu hamurdan küçük parçalar alıp tezgahda yada elinizde rulo yapın ve iki ucunu birleştirerek çatal şekli verin.Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin.180 derecedeki fırında pişirin...

Afiyet olsun



11 yorum:

Aynur dedi ki...

Nice mutlu senelere insallahh kelebeginizlee :)

Bayramlar, insanlar arasindaki karsilikli sevgi ve sayginin perçinlendigi günlerdir. Bayramlar, insanlarin birbirleriyle olan darginliklarini unuttuklari, baristiklari, kardesçe kucaklastiklari günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duygularin, inançlarin, örf ve adetlerin uygulanip sergilendigi, bir toplumda millet olma suurunun sekillendigi, kuvvetlendigi günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dilegiyle, Kurban Bayraminiz kutlu olsun!


www.aynurdantarifler.blogspot.com

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bayramlar
Umuttur,özlemdir...
Sevdiklerimizin daima yanımızda olması dileğiyle
Hayırlı bayramlar.

Adsız dedi ki...

Canim,minik kelebegin yeni yasini ben de kutluyorum,nice güzel yillari beraber gecirin.
Nice huzurlu bayramlari ailecek gecirmeniz dilegiyle sevgiler..
Minik kelebegin pastasindan bir dilim aldim,kendisi gibi cok güzel..

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Ozlem,

Oncelikle tatli yavrunun yeni yasini kutluyorum, daha nice yillara saglikla. Ne tesaduf kizlarimiz 4 yil arayla ayni gun dogmuslar:)

Tekrar bayraminizi da kutluyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Kelebegin dogum günü kutlu olsun,nice seneler.Hayirli bayramlar

SOFRAM dedi ki...

Canım merhaba, önce kızınızın doğum gününü kutlar, hep birlikte daha nice bayramlar dilerim... Çatal çörekler de harika ellerinize sağlık, sevgilerimle öpüyorum...

Özlem dedi ki...

Minik kızının yeni yaşını kutlar daha nice mutlu seneler dilerim :))
Sevgiler,
iyi bayramlar

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mutlu yıllar küçük kelebekkkk!! Rabbim hayırlı,sağlıklı uzun ömürler versin sana canım benim..

Çatal,çocukluğumun kıyıda kalmış lezzetlerinden biri.. Uzun zaman oldu yapmayalı. Yapmak lazım:)
Ellerine sağlık canım..

nagehan dedi ki...

merhaba özlemcim,
minik kelebeğinin yeni yaşı hayırlı olsun. Hayırlı ve güzel bir ömrü olsun inşallah canım.

sevgiler
Nagehan

NiNo dedi ki...

guzel prensesisimizin yeni yasi yeniden kutlu olsunnnnnnnnnnnnnnnnnnnn saglikli uzun omurlu olsun ins

Adsız dedi ki...

merhaba canım, nice yıllar diliyorum, sağlıklı ve mutlu bir ömür temenni ediyorum kızına.sevgilerimle..
asotu.blogcu.com