16 Eylül 2007 Pazar

TAVUKLU ARPA ŞEHRİYE PİLAVI ve GAVURDAĞI SALATASI

MALZEMELER
1,5 su bardağı arpa şehriye
1 adet haşlanmış tavuk göğsü
2 su bardağı tavuk suyu
1 tatlı kaşığı terayağ
tuz , karabiber
HAZIRLANIŞI
Tencerede yağı eritip arpa şehriyeleri üzerine ekleyip kavurun.Daha sonra tavuk suyunu,küçük küçük parçalara böldüğünüz haşlanmış tavuk etini tuzu ve biraz karabiber ekleyip suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin..

Afiyet olsun..


GAVURDAĞI SALATASI

MALZEMELER
3 adet domates
1 büyük kuru soğan(mor soğan)
2 adet salatalık
maydanoz
yarım çay bardağı nar ekşisi
1 çay bardağı ceviz
zeytinyağ,tuz

Soğan,domates ve salatalıkları küçük küpler şeklinde doğrayın.Maydanozları ince ince doğrayıp ilave edin üzerine sıvıyağ nar ekşisi tuzu ve elinizle küçük parçalara böldüğünüz cevizleri ilave edip karıştırın ve 10 dk. kadar dolapda bekletin..

afiyet olsun...

20 yorum:

NiNo dedi ki...

canım ellerıne saglık harıka gorunuyorlar acep bu salatanın adı neden gavur olakı merak ettım :D bu arada bana yazdıgın yorumda sormussun canım evet aynı etı puf ve halleydekı beyaz seker kısmı tadında :D harıak bısı yanı :D

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerine sağlık canım,pilav da salata da enfes görünüyor :)
Sevgiler lulu

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmus . hayırlı ramazanlar..

Saliha dedi ki...

MERHABA ÖZKEMCIM...ELLERINE SAGLIK NEFIS GÖZUKUYORLAR..SEHRIYE PILAVINI HIC DENEMEDIM AMA BIKACYERDE DAHA GORDUM SIMDI SENDEDE GORUNCE YAPAYIM BARI DEDIM:) GAVURDAGI SALATASINIDA COK SIK YAPARIM LEZZETLI OLUR...SEVGILERLE

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık, pilav ve salata harika bir ikili olmuşlar.
Sevgiler.
Hayırlı Ramazanlar.

NiNo dedi ki...

kusum beni oyuna cagirmislar bende seni cagirdim emi :D

Adsız dedi ki...

hiç görmediğim bir tarif
deneyeceğim acaba şehriyeden pilav nasıl olur
tarif için teşekkürler
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık,leziz görünüyorlar.
makarnacik.blogcu

NiNo dedi ki...

canim etkinlik yemeklerini yayinlamis suheyla revanin bi kez daha canimi cektirdi :D ellerine saglik canim

butterfly dedi ki...

Selamlar Özlem,
Pilav da salata da çok lezzetli görünüyor. Bu pilavı ben birkaç kere sade olarak yaptım, tavuklu hiç denemedim, eminim o şekilde de çok güzel oluyordur. Mutlaka deneyeceğim.
Annem de gavurdağı salatasını sık sık yapar, bizim evde çok sevilir bu salata. Annem farklı olarak maydanoz yerine kuru nane ve kırmızı pul biber koyar. Cevizli hiç denememiştik, harika fikir:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgileeer:).
aslı

ozlemhan dedi ki...

merhaba adaşım pilavın güzel olmuş ama revaninin görüntüsü harika canım ellerine sağlık

Tijen dedi ki...

Bayılıyorum bu yöresel tariflere. İnsanın içini ısıtıyorlar.

Adsız dedi ki...

selam sendemi taşındın herkes yavaş yavaş kaçıyor yemeklerin salatan harika ellerine sağlık hoşçakal bende beklerim...

NiNo dedi ki...

guzel teyzos nelerdesin bebisten ayrilamadinmi ne guzel seyd imi teyze olmak tadini cikart gule gule buyutun bitanem opt

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık.arpaşehriye pilavını hiç denemedim.eminim güzeldir.sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık enfes görünüyorlar ....
ilk fırsatta şehriyeli pilavı deneyeceğim..sevgiyle kal

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHAB ŞEHRİYE PİLAVINI ÇOK SEVERİM KARDEŞİM ÇOK GÜZEL YAPAR

angel dedi ki...

blogspota hoş geldın arkadaşım.tarıfelrın harıka ellerıne saglık.başarılar

NiNo dedi ki...

canim hala yoksun nerlerdesin kandilini kutlarim

Adsız dedi ki...

hem salata hem pilav ikisi de ayrı güzel ellerine sağlık