21 Ağustos 2007 Salı

BENDE MANTI YAPTIM :))

Geçenlerde canım nasıl mantı istedi bilemezsiniz.Yakınlarda yufkacı var hazır alsam sevmiyorum kendimde yapmadım bu güne kadar hep annem yaptı biz yedik.Cesaretimde yok mantı açmaya..Acaba nasıl olur nasıl olur diye düşünürken annemi aradım ve tarifini istedim :) Bismillah diye başladım ve sonuç ortada..Eşim çok beğendi kızım ucundan bile almadı bense bayıla bayıla yedim..Tabi annemin yaptığına benzemedi ama nefsimizi körledik :)) Umarım sizlerde beğenirsiniz....
MALZEMELER
Hamuru için;

Un , su ve tuz

İç Malzemesi
Kıyma , Soğan , Biraz karabiber ve tuz

Üzeri için;
Sarımsaklı yada sade yoğurt,nane ve yağda biraz kızdırılmış kırmızı toz biber

HAZIRLANIŞI
Hamuru için gerekli olan tüm malzemeyi karıştırıp ne çok yumuşak nede çok sert bir hamur elde ettim.Daha sonra hamuru merdane yardımıyla yuvarlak şekilde açtım ve şekildeki gibi kestim.İç harcı için soğanları rendeledim(çok ince) ve diğer malzemeleri ekledim ve kestiğim karelere bir çay kaşığı kadar koydum(içi bol olunca daha çok seviyorum).Aşağıdaki şekildeki gibi her ucu birleştirip kapattım.Tüm hamurlar bitene kadar devam ettim ve bu arada ateşe içine biraz tuz ve sıvı yağ koyduğum tencereyi kaynamaya bıraktım.Su kaynadıktan sonra mantıları suya atıp pişirdim.Piştikten sonra 1 su bardağı soğuk suyu tencereye döküp kapağını kapattım ve 5 dk. sonra servis yaptım...mmmmmmmmm :))

Afiyet olsun


1 yorum:

NiNo dedi ki...

canim ya cok sukur gectin sende sonunda yeni blogun hayirli olsun canimcim elleine saglik manti enfes bende cok istiyorum ama :( malum yiyemiyoruz simdi 6 ay sonraya insallah ozledim seni cok opuyourm