5 Ağustos 2007 Pazar

İZMİR KÖFTE

MALZEMELER
Yarım kg kıyma
1 yumurta
1 orta boy soğan
Biraz ufalanmış bayat ekmek içi
Karabiber, kimyon,kırmızı pul biber ve tuz (arzuya göre diğer baharatlar)
3 adet orta boy patates
1 yemek kaşığı salça
2 su bardağı sıcak su ve biraz sıvıyağ

HAZIRLANIŞI,
Patatesleri kalınca doğrayıp, yağda kızartın.Kıyma,ekmek,yumurta,soğan ve baharatlarla birlikte köfteyi yoğurup şekillendirin.Teflon tavaya çok az yağ dökün önlü arkalı pişirin.Salçayı 1-2 yemek kaşığı sıvıyağ ile ısıya dayanıklı borcamda biraz çevirin ve sıcak suyu ekleyerek sulandırın. Borcama önce patatesleri daha sonra köfteleri dizip 15-20 dk. kadar fırına verin..

Afiyet olsun

2 yorum:

tugba dedi ki...

izmir köfteyi cookk severim ..suanda pisiyorrr..ama genelde tencerede leziz yapabiliyorum..firinda bir kac kez denedim ama köfttelerin üstü kuru oldugundan sevmiyorum..yine de denedim bu görüntüyü görünce dayanamadimmm

tugba dedi ki...

izmir köfteyi cookk severim ..suanda pisiyorrr..ama genelde tencerede leziz yapabiliyorum..firinda bir kac kez denedim ama köfttelerin üstü kuru oldugundan sevmiyorum..yine de denedim bu görüntüyü görünce dayanamadimmm