10 Haziran 2007 Pazar

MİKRODALGADA ŞİPŞAK KEK

Yaparken içimden tüm bildiğim duaları okudum.Korka korka yaptım ama sonuç süper inanamadım.. Harika oldu bundan sonra acil misafirlere kesinlikle şipşak kek yapılacaktır..Bu tarifi sevgili arkadaşım www.inciceylan.blogcu.com dan aldım..

MALZEMELER
2 yumurta
1,5 çay fincanı şeker
1 çay fincanı sıvıyağ
1 çay fincanı süt
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un (yaklaşık 2 kahve fincanı kullandım)

HAZIRLANIŞI
Önce yumurta ve şeker köpürene dek çırpılır.Süt,yağ ve kakao ile tekrar çırpılır.Bu karışımdan 1 çay fincanı ayırılır.Un ve kabartma tozu eklenerek tekrar iyice çırpılır.Yağlanmış küçük kare borcama dökülür.600W ayarlanmış mikro dalga fırında 8 yada10 dakika pişirilir. Piştikten sonra kek sıcakken dilimlere ayrılır ve ayırdığımız sos üzerine dökülür..

Afiyet olsun...


0 yorum: