18 Haziran 2007 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI KABAK YEMEĞİ


Bu yemeği annemden öğrendim oda annesinden öğrenmiş :) gerçekden yaz için ideal bir yemek çok hafif ve çok lezzetli özellikle diyet yapanlara kesinlikle tavsiye ederim..Ben tadını enginara benzetiyorum.Aslında dereotu bu yemeğe çok yakışıyor ama elimin altında dere otu yoktu nane koydum ben..Nanede çok güzel bir lezzet kattı..Umarım beğenirsiniz...

MALZEMELER
3 adet orta boy kabak
1 adet küçük kuru soğan
yarım çay bardağı pirinç
zeytin yağ , bolca nane yada ince ince kıyılmış dereotu

HAZIRLANIŞI
Kabakları soyup güzelce yıkayıp küp küp doğrayın.Tencerede zeytinyağda soğanı kavurun ve üzerine kabakları ilave edin.Biraz daha soteleyin ve yeterince su ekleyip harlı ateşte kaynamaya bırakın.Kaynadıkdan sonra yıkadığınız pirinçleri ilave edip tuzunu ekleyin.Pişdikden sonra üzerine bolca nane yada dereotu serpin ve ılık olarak servis yapın.

Afiyet olsun

0 yorum: