24 Nisan 2007 Salı

EŞİM'in DOĞUM GÜNÜ ve ŞARLOT PASTA

Bugün biricik eşimin doğum günü ne güzel bir günde dünyaya
gelmiş 23NİSAN İyiki doğdun hayatım ve iyiki varsın...
Seni Seviyoruz.. Özlem&Zeynep Şevval























Benim yaptığım pastaların sayısı azdır. Pek fazla cesaret edemem pasta yapmaya.Ama şarlot pastayı uzun zamandır yapmak istiyordum cesaretimi topladım ve yaptım.İlk kez deniyorum biraz acemilik var tabiki siz nasıl buldunuz..??

MALZEMELER
Pandispanya için
4 adet yumurta
4 kahve fincanı şeker
1 kahve fincanı su
4 kahve fincan elenmiş un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Pandispanya kreması Dolgu malzemesi
1 Paket Çilekli Creme Ole 1 paket KENTON pasta kreması


HAZIRLANIŞI
Yumurtaları şeker ile beraber 5-6 dk.bembeyaz olana dek çırpın. Suyu ekleyin çırpın,unu,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyip biraz daha çırpın.Fırın tepsisine yağlı pişirme kağıdı serip, hamuru üzerine dökün.180 derecede ısıtılmış fırında 20 dk. kadar pişirin.

















Pişen pasndispanyayı hemen sıcakken rulo yapın ve üzerini bir havlu örtüp ılınmaya bırakın.Bu arada CREME OLE'yi arkasında yazılı olan tarife göre hazırlayın.Ilınan keki açın ve CREME OLE'den her yerine eşit miktarda gelecek şekilde yayın ve ince bir tabaka halinde sürün.Tekrar rulo yapın ve yaklaşık 1,5 saat buzdolabında bekletin.Bu arada KENTON PASTA KREMASI nı hazırlayıp kalan CREME OLE'nin içine boşaltın ve bu kremanın üzerine taze çilekleri küp küp doğrayın.

















Güzelce karıştırın.Keki buzdolabından çıkartın ve 1 parmak genişliğinde dilimleyin.Çukur bir kaseye streç film serin ve dilimleri kasenin içine boşluk bırakmayacak şekilde yerleştirin. Hazırladığımız çilekli dolgu kremasını kasenin içine boşaltın. Üzerini kalan rulo dilimleri ile kapatıp dondurucuya atun. İstediğiniz zaman çıkarıp dilimleyip servis yapabilirsiniz.

AFİYET OLSUN
ÖZLEM

1 yorum:

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Özlem
ben de eşimin doğumgününe bu şarlot pastadan yapıcam, senin tarifinle cesaret topladım, umarım senin gibi başarılı olurum, çünkü hem rulo pastayı hem şarlotu ilk yapışım olacak
sevgiler